5 מסלולי אופניים מומלצים לכל המשפחה לכבוד יום האופניים הבינ"ל

בשיתוף קק"ל

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 9:54

לפגוש שועלים וארנבים וליהנות מנופים מדהימים: אלו מסלולי האופניים של קק"ל שאתם לא רוצים לפספס בחג הקרוב

רכיבה על אופניים. אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל,
ב-3 ביוני, מצטרפים לרוכבים רבים בכל רחבי העולם/אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל

יום האופניים הבינלאומי ייערך השנה ב-3 ביוני, ונראה שאין זמן טוב יותר לחקור את מסלולי האופניים המגוונים והיפים שסללה קק"ל בישראל מאשר ביום המוקדש כולו לרכיבה על אופניים. יום האופניים הבינלאומי, אותו מציינים מיליונים בכל העולם בכל שנה ב-3 ביוני, מעודד אנשים מכל הגילים לצאת החוצה, להישאר פעילים ולהתחבר לסביבה.

לשמחתנו, חודש יוני הוא החודש המושלם לרכיבה על אופניים בשבילי קק"ל, זאת הודות למזג האוויר הנעים והנופים הירוקים. הטמפרטורות החמימות והנוחות מזמינות את רוכבי האופניים לנצל את השבילים הירוקים והנוף הציורי, בין אם אתם מחפשים טיול משפחתי או טיול הרפתקני עם חברים.

רכיבה על אופניים היא לא רק דרך מצוינת להתאמן, היא אף מציעה הזדמנות ייחודית להתחבר לטבע וליהנות מהאוויר הצח. ואם זה לא מספיק, בזמן הדיווש בשבילי האופניים המדהימים של קק"ל, תגלו ציוני דרך היסטוריים, אתרים מרשימים ויופי טבעי.

אז לרגל יום האופניים הבינלאומי ריכזנו חמישה ממסלולי האופניים הטובים ביותר שיש לישראל להציע, כשכל אחד מציע הרפתקה ייחודית ונופים עוצרי נשימה. אז הכינו את הקסדות ואת האופניים לקראת מסע בלתי נשכח בשבילים היפים של קק"ל.

סינגל סובב יער מיתר. אילן שחם,
סינגל סובב יער מיתר/אילן שחם

סינגל סובב יער מיתר

סינגל סובב יער מיתר נבנה מתוך מחשבה עמוקה על הקהילה המקומית, אך גם מתוך רצון לשמש אבן שואבת לרוכבות ורוכבים מכל הסביבה ומעבר לה.

הסינגל זורם על הגבעות הסובבות את היישוב, פונה לסירוגין אל נוף המדבר ושוב אל תוך היישוב ומספק לרוכב מגוון נופים מרשימים וסיכוי טוב לפגוש חיות בר כמו שועלים, תנים, ארנבים, צבאים, דורבנים ועוד.

הסינגל הוא דו-כיווני ומציע בעיקר שיפועים מתונים והמון ברמים, גם בירידה וגם בעלייה. מבחר קיקרים לאורך המסלול יספקו פרצי אדרנלין לאלה שאוהבים לנתק את גלגליהם מן הקרקע.

אורכו הכולל של הסינגל כ-18 ק"מ והוא מיועד לרוכבים ברמת רכיבה בינונית.

סינגל יער לביא. אילן שחם,
סינגל יער לביא/אילן שחם

סינגל יער לביא

ביער לביא מסתתר סינגל אופניים מהנה החושף את הרוכב בו למיטב נופי הגליל התחתון. סינגל יער לביא שוכן בצומת מרכזי לכל העולים צפונה, ומספק לכל רוכב המבקש זאת מנת אדרנלין, נופים וכיף בחיק הטבע. מצד אחד הסינגל זורם, נוח ואינו ארוך כך שהוא מתאים גם לרוכבים ברמת רכיבה בסיסית, ומצד שני, הגיוון הנופי שבו, בשילוב עם הרמה העולה ככל שהמהירות גוברת, מזמין גם את הרוכבים המתקדמים ביותר ליהנות מכל מה שיש לו להציע.

סינגל המוביל

סינגל המוביל מהווה תוספת מבורכת למערכת הסינגלים הענפה של יערות ציפורי. לא קצר מדי ולא ארוך מדי, לא קל מדי ולא קשה מדי, מטייל במגוון נופים - חורשות, נופים גליליים פתוחים, שדות ומטעים, ולכן מספק אפשרות מצוינת לרכיבה בין אם לרוכבים אשר ייהנו מ-15 הקילומטרים שלו, ובין אם לרוכבים אשר ישלבו אותו בתוך מסלול ארוך כרצונם במערכת הסינגלים הנהדרת.

הסינגל מעגלי עם סינגלי גישה קצר המחברים אותו אל המבואות בחנתון ובמקמאן ביר אלמכסור. הרכיבה בלולאה המרכזית של הסינגל היא אך ורק בכיוון המסומן - עם כיוון השעון. חלק ניכר מן הסינגל הינו בשטחים פתוחים ולכן בעונות החמות מומלץ לרכוב בו מוקדם בבוקר או מאוחר אחר הצהריים.

אורכו הכולל של הסינגל ממבואת חנתון - כ-15.5 ק"מ והוא מיועד לרוכבים ברמת רכיבה בינונית.
אורכו הכולל של הסינגל ממבואת מקמאן - כ-17.6 ק"מ והוא מיועד לרוכבים ברמת רכיבה קלה.

רכיבה בסינגל סובב מעלה נחל אלכסנדר. אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל,
רכיבה בסינגל סובב מעלה נחל אלכסנדר/אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל

שביל אופניים מעלה נחל אלכסנדר

שביל אופניים מודולרי המספק רכיבה איכותית לרוכבים מתחילים ומתקדמים כאחד, בשילוב פריחה משגעת ונופים מרהיבים, וכל זאת במרחק קצרצר מהמרכז והשרון. מיקומו של השביל בשולי השרון נותן אופציית רכיבה נהדרת לרוכבי האזור החוסכת נסיעות ארוכות דרומה או צפונה, ומאפשרת רכיבה בעליות ואל מול הנופים ההרריים החסרים במישור החוף השטוח, דרך יערות וחורש טבעי, טרסות ומבנים עתיקים.

אורכו הכולל של המסלול הקצר - כ-14.5 ק"מ והוא מיועד לרוכבים ברמת רכיבה קלה.
אורכו הכולל של המסלול הבינוני - כ-20 ק"מ והוא מיועד לרוכבים ברמת רכיבה בינונית.
אורכו הכולל של המסלול הארוך - כ-27 ק"מ והוא מיועד לרוכבים ברמת רכיבה בינונית.

סינגל יער להב. אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל,
סינגל יער להב/אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל

סינגל אלון ביער להב

ביער להב המקסים נבנה מסלול נהדר בשם סינגל אלון המטייל בכל רחבי היער, חושף את הרוכב למגוון נופים פנורמיים ומספק רכיבה כיפית לרוכבים ברמת רכיבה גבוהה אשר ייהנו מן הזרימה הנעימה בסינגל ומן האתגרים הקטנים המפוזרים פה ושם לאורכו ולרוכבים מתקדמים אשר יגיעו לרמות אדרנלין מטורפות תוך צבירת זמן אוויר רב וטיסה בברמים מדוגמים

seperator

תחביב הרכיבה על אופני שטח סוחף בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים, וכל מי שמזדמן ליערות שלנו ודאי עד לכלי הרכב הרבים שמותקנים עליהם מנשאי אופניים ואף פגש בעצמו ברוכבים הגודשים את השבילים. הרכיבה על אופני שטח משלבת פעילות גופנית היפה לבריאות, שהייה מהנה בטבע ואף מפגשים חברתיים, והיא מתאימה כמעט לכל גיל. קק"ל, שזיהתה כבר לפני יותר מעשור את המגמה, הייתה הגוף הראשון בישראל שהחל בהכשרת מסלולי הרכיבה המותאמים לאופני הרים ועד היום הקימה עשרות מסלולים באורך כולל של כ-אלפי קילומטרים ברחבי הארץ מדן ועד אילת. גם בימים אלה תנופת הבנייה ממשיכה במלוא המרץ - מסלולים חדשים מתווספים כל העת ואחרים נמצאים בשלבי תכנון ובנייה שונים.

כל המידע על שבילי הרכיבה של קק"ל מרוכז באתר ובו יכולים רוכבי השטח למצוא תיאורי מסלול, סיפורי דרך, מפות, תמונות ואף קובצי ניווט שבאמצעותם אפשר לנווט בשטח.

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully