בקק"ל מצאו דרך מקורית במיוחד לשמח פצועים וחיילים בזמן המלחמה

בשיתוף קק"ל

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 14:26

משאית השמחה של קק"ל הופעלה לראשונה בימי הקורונה וכעת הפעילות חוזרת ותתקיים בבתי חולים, בתי אבות, בסיסים צבאיים, הוסטלים, מוסדות חינוך, מרכזי ערים, מושבים ועוד

משאיות השמחה בבית ספר בעתלית. יואב לין, ארכיון הצילומים קק"ל,
משאיות השמחה בבית ספר בעתלית/יואב לין, ארכיון הצילומים קק"ל

ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, מבטא את הקשר המיוחד בין העם היהודי לארץ ישראל, ומאפשר לנו לעצור לרגע את מרוץ החיים ולהתבונן בנפלאות הטבע - החי והצומח סביבנו. ט"ו בשבט נחשב ליום חג של ממש עבור קרן קימת לישראל שמובילה בשנים כתיקונן נטיעות המוניות, סדרי ט"ו בשבט ומגוון פעילויות למשפחה ביערות ובפארקים ברחבי הארץ.

השנה, עקב המצב הביטחוני והאיסור על התקהלויות המוניות החליטה קק"ל לא לוותר על החוויה הישראלית הייחודית והיא מביאה אותה לתוך הערים והיישובים. כל זה קורה באמצעות משאית מיוחדת, משאית השמחה של קק"ל שתעבור בין ה-21.1 ל-30.1 מצפון ועד דרום ותשמח את עם ישראל בבתי חולים, בתי אבות, בסיסים צבאיים, הוסטלים, מוסדות חינוך, מרכזי ערים, מושבים ועוד. בתוכנית: שירה בצוותא על במה מוזיקלית עם מיטב שירי החג וארץ ישראל, השתתפות בחידון קק"ל וחלוקת שי למשתתפים.

בין היתר תגיע משאית קק"ל ליישובי הנגב המערבי והצפוני וכן לרמת ישי, טירת כרמל, טבעון, הקריות, עפולה, טבריה, עכו, נהריה, מעלות, עמק החולה, צפת, לוד, רמלה וחבל מודיעין, בית שמש, ירושלים ואזור השרון.

משאית השמחה בקיבוץ מגידו. יואב לין, ארכיון הצילומים קק"ל,
משאית השמחה בקיבוץ מגידו/יואב לין, ארכיון הצילומים קק"ל
משאיות השמחה בבית ספר בעתלית. יואב לין, ארכיון הצילומים קק"ל,
משאיות השמחה בבית ספר בעתלית/יואב לין, ארכיון הצילומים קק"ל

"קק"ל הפעילה לראשונה את משאית השמחה בתקופת הקורונה עקב האיסור בזמנו על התקהלויות המוניות והיא חוזרת השנה על רקע המצב הבטחוני ומלחמת חרבות ברזל", מספרת לאה פדידה מנהלת אגף קשרי ציבור וקהילה בקק"ל.

לדבריה, "המשאית תגיע לבתי מלון בהם שוהים המפונים מהצפון והדרום, בתי אבות, בתי חולים, בסיסי צה"ל ובאופן כללי למוקדי כינוס המוניים. אנחנו נביא את חווית ט"ו בשבט עד אליהם. לצורך כך הסבנו משאית תובלה גדולה למשאית "ירוקה" עם מפעיל מוזיקלי, פינות יצירה לילדים, חלוקת שתילים, פירות יבשים ועוד. הפעילות תתקיים לאורך תשעה ימים באופן שווה בין הצפון, הדרום ומרכז הארץ".

עוד היא מוסיפה כי "בתקופת ט"ו בשבט אנחנו נוטעים את העצים של המחר, אנחנו נוטעים עתיד ותקווה ומעלים על נס את השטחים הפתוחים והיערות ומחדדים את יחסי הגומלין בין העץ לאדם. לכן חשוב לנו מאוד שאנשים יכירו את ערך היערות והעצים. בין אם מדובר על ילד, חייל או

קשיש, כשכל אחד מאלו נוטע שתיל בשתי ידיו הוא מתחבר לאדמה. השנה במיוחד יש לנטיעת העצים משמעות של תקומה וצמיחה מחדש".

משאית השמחה בדרך לעוד לקוח מרוצה. יח"צ,
משאית השמחה בדרך לעוד לקוח מרוצה/יח"צ
משאית השמחה בגן סנונית בעתלית. יואב לין, ארכיון הצילומים קק"ל,
משאית השמחה בגן סנונית בעתלית/יואב לין, ארכיון הצילומים קק"ל

מתקיימים השנה טקסי נטיעות?

"בשונה משנים רגילות בהן מגיעים אלפי אנשים לנטיעות בפארקים ויערות גם השנה אנחנו מבצעים טקסים כאלו, אך בצורה הרבה יותר מצומצמת עם עשרות משתתפים בלבד. כך למשל קיימנו טקס לנטיעת "דרך הגיבורות" בפארק אופקים בו לקחו חלק 20 נשים מובילות, שהצילו חיים במהלך השבת של ה7/10 , בהן אזרחיות, מתנדבות ולובשות מדים. כמו כן קיימנו נטיעה מיוחדת ביער רעים, לזכר נרצחי מסיבת נובה, ועוד".

מעבר לכל אלו יערכו השנה בקק"ל מעל ל-160 סדרי ט"ו בשבט וכן יקיימו אירועי 'טע וסע' בהם ניתן לטעת עצים ללא רישום וללא תשלום ביער גילת, יער אליקים ויער בן שמן. בנוסף יתקיימו הפעלות חווייתיות במסגרת אירועי 'חגיגה במשתלה' (במשתלות אשתאול, גולני וגילת) בהן יכירו המשתתפים את מסלול חייו של השתיל מאיסוף הזרעים ועד יציאתו מן המשתלה אל היער.

"בסופו של יום, כשאתה נוטע עץ אתה יודע שהוא לדורות וזה מה שאנחנו זקוקים לו היום, לעורר תקווה בקרב הציבור. זה חשוב לכלל האוכלוסייה, והשנה במיוחד, בקרב קשישים שלא יכולים לצאת ואף נמצאים בקו העימות, בקרב המפונים מהצפון והדרום ובקרב החיילים והפצועים בבתי החולים. הפעילויות האלו חשובות ומחזקות גם אותם וגם את המשפחות שלהם, ולכן השנה אנחנו נביא את חוויית ט"ו בשבט והקשר המיוחד שלנו לארץ ישראל, עד אליהם".

לכל אירועי ט"ו בשבט של קק"ל >

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully