חובבי צילום - המצלמה לא יורדת לכם מהיד?

בשיתוף קק"ל

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 12:10

בואו להשתתף בתחרות הצילום השנתית של קק"ל שתתקיים בחול המועד סוכות לרגל עונת נדידת הציפורים. השנה פותחת קק"ל שלוש קטגוריות לצילום ציפורים: צילומי נוער וילדים, צלמים חובבים וצלמים עם ציוד מקצועי. שלושת המקומות הראשונים יזכו בפרסים יקרי ערך

טיול ג'יפים באפריקה, אריות לביאות. ShutterStock
מה דעתכם על חופשה משפחתית באפריקה?/ShutterStock

המחזה המרהיב הזה עומד להתרחש ממש בקרוב: שמיה הכחולים של ישראל יתמלאו בחודש הקרוב בלהקות עצומות של ציפורים ממינים שונים העושות דרכן לרגל החורף המתקרב מאירופה הצוננת אל אפריקה החמה. אירוע הטבע הקסום הזה מוכר כנדידת הסתיו של הציפורים והוא מהווה את אחד משני אירועי הנדידה הגדולים של השנה - נדידת הסתיו ונדידת האביב במהלכן נודדות בשמי הארץ כמיליארד ציפורים בדרכן לאפריקה או בחזרה לאירופה. מאות מיליוני ציפורים נודדות דרומה בתקופת הסתיו ל"חופשת חורף" באפריקה ומספר דומה של ציפורים נודדות צפונה בתקופת האביב לעבר אירופה, על מנת לקנן.

לרגל המאורע המפעים מזמינה קק"ל את הציבור הרחב להשתתף בתחרות צילום נושאת פרסים אשר תתקיים בימים שני ושלישי (2-3 באוקטובר) של חול המועד סוכות. הצלמים יידרשו, כמו תמיד, להפיק תמונה מנצחת של ציפור בתוך מסגרת זמן של 48 שעות מוגדרות מראש. השנה פותחת קק"ל ארבע קטגוריות לצילום ציפורים: צילומי נוער וילדים, צלמים חובבים וצלמים עם ציוד מקצועי. בנוסף לקטגוריות אלה ייפתח השנה מקצה מיוחד של צילום מהטלפון הנייד לתמונות שקשורות לבתי הגידול המגוונים של ציפורי ישראל. התחרות, נערכת בשיתוף אגודת צלמי הטבע בישראל.

משפחה בחופשה. ShutterStock
המקומות הראשון, השני והשלישי יזכו בפרסים יקרי ערך/ShutterStock

המקומות הראשון, השני והשלישי בכל קטגוריה, יזכו בפרסים יקרי ערך, והתמונות הטובות ביותר יוצגו בתערוכה שתוצג בשיתוף עם ארכיון הצילומים של קק"ל, במרכז המבקרים באגמון החולה. התמונות שייבחרו לתערוכה ישתתפו כמו כן בתחרות מקוונת באמצעות שיפוט הקהל באתר קק"ל, שבה תיבחר התמונה האהובה ביותר על הקהל הרחב. הצלם או הצלמת שינצחו בתחרות "חביב הקהל" יזכו בפרס יקר ערך. תחרות חביב הקהל תתקיים בין התאריכים: 9-19 באוקטובר וחלוקת פרסי הזוכים בתחרות הצילום תתקיים בשילוב עם סיום מרוץ מרתון הצפרות הארצי של קק"ל, באגמון החולה ביום שישי ה- 20 באוקטובר.

"צפרתון קק"ל הוא אירוע שהפך למסורת והוא יתקיים בחול המועד סוכות זו השנה השישית ברציפות. עברנו גם את הקורונה וגם את הסגרים ואנו ממשיכים השנה בכל הכח", מציין ירון צ'רקה, הצפר הראשי של קק"ל. "מדינת ישראל זכתה להיות ציר נדידת הציפורים השני בגודלו בעולם (הראשון הוא נדידת הציפורים מצפון אמריקה לדרומה) ובמהלך נדידת הסתיו יחוגו בשמי ישראל מאות מיליוני ציפורים מכ- 400 מינים נודדים שהגדולים שבהם הם חסידות, שקנאים, פלמינגואים ועופות דורסים רבים".

ירון הוסיף וציין כי: "תחרות הצילום השנתית מהווה הזדמנות נוספת לחבר את הציבור הרחב עם עולמן המסתורי של הציפורים וההתבוננות והלמידה מהן, מהווה חיבור וגשר בין אנשים לכל עולם הטבע. במהלך הצפרתון נקיים שלל פעילויות צפרות לכל אורך המדינה. לצד הפעילויות לציבור הרחב, יתקיימו מספר אירועים למקצוענים בתחום, אשר יביאו לידי ביטוי את היכולות הגבוהה של הישראלים בתחום. זוהי חגיגה של ממש, והכל בזמן חג הסוכות, כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים להשתתף וליהנות".
לפרטים והרשמה>>

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully