האירוע הגדול של סוכות חוזר, ויש גם פרס שווה: חופשה משפחתית באפריקה

בשיתוף קק"ל

19.9.2023 / 15:20

הצפרתון של קק"ל ייערך זו השנה השישית, ויכלול מגוון פעילויות לכל המשפחה. בתפריט: אתגרים, תחרויות ופרס חלומי. כל הפרטים

אמא עם שני ילדים צופים על עדר פילים ביבשת אפריקה. ShutterStock
משפחה אחת תזכה בפרס חלומי/ShutterStock

תופעת טבע בהיקף ענק מתרחשת כל שנה מעל שמי ישראל - כמיליארד ציפורים נודדות מעל שמי הארץ בדרכן לאפריקה או בחזרה לאירופה. 500,000 מיליון ציפורים נודדות דרומה בתקופת הסתיו ל"חופשת חורף" באפריקה ו-500,000 מיליון ציפורים נודדות צפונה בתקופת האביב לעבר אירופה, על מנת לקנן. קרן קימת לישראל, מזמינה אתכם לחגוג איתה מאורע מפעים זה גם השנה, זו הפעם השישית, באירוע שכולו חגיגה של טבע: הצפרתון בשיא עונת נדידת הסתיו של הציפורים - ובסופו, משפחה אחת תטוס עם עולם אחר לאפריקה!

האירוע, שייערך במספר לוקיישנים (פארק אגם ירוחם, פארק אקולוגי הוד השרון ואגמון החולה), יכלול סיורים ופעילויות לכל המשפחה על טבע וחיבור לעולם הציפורים, לצד תחרויות מקצועיות. בין הפעילויות: אתגר הצפרתון למשפחות, תחרות צילום ארצית, מרתון זיהוי ציפורים, סיורי צפרות וצפרתון On -Line. אירועי משפחות יתקיימו לאורך ארבעה ימים, בין התאריכים 2-5 באוקטובר, חול המועד סוכות, בשלוש נקודות, בין השעות 09:00-15:00.

לראשונה השנה, כל משפחה שתשתתף באירועי המשפחות של אתגר הצפרתון נכנסת להגרלה של פרס חלומי - טיסה משפחתית למקומות בהן הציפורים מבלות את חופשת החורף באפריקה*. (זוג כרטיסים למבוגרים וזוג כרטיסי ילדים למסע באפריקה). משפחות שיפצחו את כתב החידה ייכנסו להגרלה, כשההשתתפות מתאפשרת רק בהגעה לאחד המוקדים הבאים: פארק אגם ירוחם, פארק אקולוגי הוד השרון ואגמון החולה (הכניסה לאגמון בתשלום). אין צורך ברישום לתחרות וההשתתפות ללא עלות.

לפרטים נוספים>>

ויש גם תחרות צילום מרתקת ונושאת פרסים

אוהבים לצלם? קק"ל מזמינה צלמים חובבים ומקצוענים כאחד לתחרות צילום מרתקת ונושאת פרסים. בשנים האחרונות, עוד ועוד אנשים מגלים את תחום צילום הציפורים, שהוא אחד מהתחומים המאתגרים ביותר לצילום. הציפורים המרהיבות ביופיין חמקמקות, מסתתרות ונעות במהירות גדולה, ככל שהאתגר לצלם אותן גדול, כך גדל גם הסיפוק בהפקת תמונה מנצחת של ציפור.

התחרות נערכת בשיתוף אגודת צלמי הטבע בישראל, השותפה גם לשיפוט התמונות, כשהשנה ייפתחו ארבע קטגוריות לצילום: צילום ציפורים, צילומי נוער וילדים, צלמים חובבים וצלמים עם ציוד מקצועי.

המקומות הראשון, השני והשלישי בכל אחת מהקטגוריות יזכו בפרסים. התמונות הטובות ביותר יוצגו בתערוכה שתוצג בשיתוף עם ארכיון הצילומים של קק"ל, במרכז המבקרים באגמון החולה.
התמונות שייבחרו לתערוכה ישתתפו גם בתחרות מקוונת באמצעות שיפוט הקהל באתר קק"ל, שבה תיבחר התמונה האהובה ביותר על הקהל הרחב. הצלם או הצלמת שינצחו בתחרות "חביב הקהל" יזכו בפרס יקר ערך.

תחרות חביב הקהל תתקיים בתאריכים: 9-19.10.23. חלוקת פרסי הזוכים בתחרות הצילום תתקיים בשילוב עם סיום מרוץ מרתון הצפרות הארצי של קק"ל באגמון החולה ביום שישי ה-20.10.23

לפרטים נוספים על התחרות והרשמה לחצו כאן>>

בנוסף, תערוך קק"ל מרתון לצפרים פעילים. מידע נוסף ניתן למצוא כאן>>

הצפרתון של קק"ל. הדס שכנאי,
הצפרתון של קק"ל/הדס שכנאי
הצפרתון של קק"ל. הדס שכנאי,
הצפרתון של קק"ל/הדס שכנאי
הצפרתון של קק"ל. הדס שכנאי,
הצפרתון של קק"ל/הדס שכנאי

"עולם הצפרות הוא עולם עשיר, יפיפה, חשוב ומיוחד", אמר ירון צ'רקה, הצפר הראשי בקק"ל. "עולמן המיסתורי של הציפורים וההתבוננות והלמידה מהן, מהווה חיבור וגשר בין אנשים לכל עולם הטבע. במהלך חול המועד סוכות וכמסורת רבת שנים, נקיים שלל פעילויות צפרות לכל אורך המדינה. לצד הפעילויות לציבור הרחב, יתקיימו מספר אירועים למקצוענים בתחום, אשר יביאו לידי ביטוי את היכולות הגבוהה של הישראלים בתחום. זוהי חגיגה של ממש, והכל בזמן חג הסוכות, כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים להשתתף ולהנות".

לפרטים נוספים לחצו כאן>>
לתחרות הצילומים לחצו כאן>>

מעוניינים להשתתף? שלחו מייל jm2bird@gmail.com וקבלו לינק להרשמה.

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully