כולל עובדות מרתקות: ירדן ויזל מתחברת לטבע

בשיתוף קק"ל

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 15:31

כמה ישראלים חוגגים את ט"ו בשבט בכל שנה ומתי נוסדה קק"ל? אושיית הרשת חוגגת את חג האילנות. צפו

בווידאו: ירדן ויזל עם 5 עובדות מעניינות על קק"ל/עריכה: גלעד מן מנהיים

ט"ו בשבט, חג האילנות בפתח ומי אם לא קק"ל - קרן קימת לישראל, מזוהה עם החג הזה ועם המסורת שמקשרת בין החגיגות למוסד הזה. אז רגע לפני שט"ו בשבת מגיע, ירדן ויזל עם כמה עובדות מעניינות על קק"ל.

קק"ל נוסדה ב- 1901, הרבה לפני קום המדינה, ומאז היא משמשת כזרוע הביצועית של הציונות והיא שמה למטרה לחנך לאהבת הארץ ולחבר את הציבור לזהות היהודית ולערכי הציונות, ליער ולשמירה על ערכי הטבע.

מאז הקמתה הכשירה קק"ל קרקעות לחקלאות, העלתה יישובים על הקרקע והניחה את היסודות להקמתה של מדינת ישראל. היא פועלת לפיתוח אקולוגי וחברתי של הארץ ולשימור משאבי הסביבה.

כיערן של המדינה, קק"ל נטעה ומטפלת בכמיליון דונם יער, היא בנתה כ-240 מאגרי מים, ושואפת לחקור ומפעילה תחנות חקר לתהליכים אקולוגיים ארוכי טווח.

קק"ל הכשירה ביערותיה כ-1300 חניוני נופש, הקולטים במהלך השנה מיליוני מבקרים. היא מסמנת ביערות שבילי טיול ברגל ובאופניים, בונה מצפורי נוף, מטפחת אתרי מורשת ומפיקה אירועים וסיורים מודרכים כדי לקרב את הציבור בישראל לטבע. היערות של קק"ל פתוחים לציבור ללא תשלום בכל ימות השבוע.

מדי שנה, בט"ו בשבט משתתפים אלפי ישראל, מבוגרים וילדים, מכל רחבי הארץ, בחגיגות הנטיעה שמארגנת קרן קימת לישראל ובמהלך החג ניטעים בחורשות, בחורשים וביערות קק"ל שתילים רבים.

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully