קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 11:37

לימודי אקלים עדיין לא נמצאים בראש סדר העדיפויות של האקדמאים, על אף שהנושא תפס תאוצה בשנים האחרונות בסדר היום והשיח הציבורי. כעת, קרן קימת לישראל יוצאת בקריאה לצעירים לצאת וללמוד לימודי אקלים ומעניקה מלגות לסטודנטים שיבחרו להעמיק את המחקר בתחום

אין ילד בישראל שלא שמע לפחות פעם אחת בחייו את המושג "משבר האקלים". אך למרות שהנושא נמצא במרכז השיח כבר מספר שנים, בעולם האקדמי "לימודי אקלים" נדחקים לשוליים, ועל אף שכמות הסטודנטים במוסדות האקדמיים עולה בכל שנה, מספר הצעירים שבוחרים בנתיב של לימודי אקלים הוא נמוך מאוד. קק"ל מרימה את הכפפה, ובטקס חלוקת מלגות העניקה עשרות מלגות לאותם צעירים שהחליטו להקדיש את לימודיהם למחקר בנושא קיימות, שמירה על כדור הארץ, ההתחממות הגלובלית ועוד. יחד איתם בטקס הוענקו מלגות לכ-650 סטודנטים נוספים עבור פעילויות שונות.

טקס מלגות. יוסי זליגר,
טקס מלגות/יוסי זליגר

אחד ממקבלי המלגה שהשתתף בטקס הוא אביב, בן 29 במקור מרעננה, כיום לומד באוניברסיטת בן גוריון בנגב תואר שני במדעי החיים. את התואר הראשון אביב הקדיש ללימודי ביולוגיה עם התמחות סביבתית. "תמיד חלמתי ללמוד ביולוגיה, מאז שאני זוכר את עצמי זה מה שרציתי לעשות - להיות חוקר. חשוב לי להבין את הטבע את איך שהדברים עובדים מסביבנו. יש הרמוניה שקורת בטבע שנורא מושכת אותי".

על משבר האקלים: "אני ועשרות הסטודנטים שקיבלו את המלגה יחד איתי מתעסקים בנושאים שונים הקשורים למשבר האקלים. במקרה שלי ספציפית- אני עובד על מחקרים בנושא של מיקרו ביולוגיה ואלקטרו כימיה. במילים פשוטות- אני מנסה להבין ולחקור כיצד לייצר אנרגיה (חשמל) מחיידקים. באמצעות החשמל שמיוצר מחיידקים אנו בודקים כיצד לייצר ביו דלק או לקבע פחמן". עוד הוא מוסיף על העתיד: "כדאי ללמוד ולהרחיב את הידע בכל הקשור למשבר האקלים, כל אחד ומה שמעניין אותו- שמירה על הטבע, להפחית זיהום ועוד. אפילו מהצד הכלכלי זה כדאי- העולם מתקדם לעבר אנרגיות ירוקות, ולכן אנו נראה בשנים הקרובות התפתחות רצינית גם בארץ בתחום הזה".

ד"ר דורון מרקל, המדען הראשי של קק"ל: "לימודי אקלים הם צו השעה. חשוב שהצעירים, שהם דור העתיד של הטיפול במשבר האקלים, יקבלו את כל הכלים על מנת לחקור ולהעמיק בנושא החשוב הזה. משבר האקלים מורגש היטב ברחבי העולם, החל מגלי חום ושריפות ענק, דרך שטפונות והצפות ועד מחסור חמור של מים במדינות העולם השלישי. לכן יצרנו את תוכנית מלגות האקלים לדוקטוראנטים שעבודת הדוקטוראט שלהם עוסקת במאבק במשבר האקלים ואת תוכנית המלגות לתואר שני בסביבה בגליל ובנגב. אנו בקק"ל קוראים לסטודנטים לבחור ללמוד לימודי אקלים, סביבה ומדעי כדור הארץ- כך נוכל לסייע במאבק על עתיד הכדור שלנו".

רוני ויניקוב, מנהל החטיבה לגיוס משאבים וקשרי חוץ בקק"ל : "הטקס הזה מהווה את ההמחשה הטובה ביותר לכך שבקק"ל לא רק מדברים על חיזוק הדור הצעיר, אלא פועלים באופן מוחשי ומשמעותי, ומשקיעים משאבים רבים ומחשבה ותומכים בדור הצעיר בפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל".

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully