הכירו את האנשים שדואגים לאתרי הטיולים הכי שווים בארץ

בשיתוף קק"ל

15.11.2022 / 11:23

אין ישראלי שלא מכיר את שולחנות קק"ל המוכרים, אבל מאחורי ריהוט היער המפוזר לטובת המטיילים, עומדים צוותים מקצועיים שדואגים לבטיחות המתקנים, לנראות של החניונים, וכן, גם להנאה של כולנו מהיערות היפים שלנו. אז תנו כבוד

שולחן אבירים יער צרעה. יחצ,
חשבתם פעם מי עומד מאחורי כל היופי הזה? שולחן אבירים ביער צרעה/יחצ

כשאתם מגיעים לפארק, יער, חניון או אתרי תיירות בחיק הטבע, ספק אם אתם עוצרים רגע כדי לחשוב על כל מי שגרם לאתר להיראות נקי, מאורגן ומסודר כמו שהוא. כשאתם מתיישבים על שולחנות הפיקניק המוכרים של קק"ל, לקראת ארוחה משפחתית או מפגש חברים, משתמשים בגריל, מטפסים על מתקן משחקים ואפילו נשענים על מעקה בעליה, כדאי שתדעו שיש אנשים שעומדים מאחורי כל הדברים האלה. אלה הם מחלקות האחזקה והתחזוקה של קק"ל.

בקרן קימת לישראל יש סך הכל שלוש מחלקות של תחזוקה ואחזקה - אחד בכל מרחב - צפון, מרכז ודרום. עבודת המחלקות הוא חשובה ורלוונטית לשמירה על היערות וקבלת קהל מוצלחת באתרי קק"ל. חלק מהמחלקות, הכוללות בין היתר מסגרים ונגרים מקצועיים שאחראים לבניית ריהוט היער, פועלות כבר משנת 1950 ורבים מהעובדים עובדים שם עשרות שנים.

עבודות הצוותים כוללת הכנה של חניוני ואתרי קק"ל לבדיקות תקן חודשיות ושנתיות בנוסף,הם אחראים על תיקון ונדליזם ושיחזור פארקים וחניוני קק"ל. המנסרה מייצרת מגוון רחב של מוצרים וריהוט ייערני כמו שולחנות קק"ל המפורסמים עבור אתרי קק"ל ומחוצה להם, פרגולות, מתקני מנגל, משטחי דק, ספסלים ועוד.

דק חדש שנבנה על ידי קקל באגמון החולה. קק"ל,
דק חדשני ביותר עם עמידות למפגעי מזג האוויר. אגמון החולה/קק"ל
צוות אחזקה מרחב צפון קק"ל. קק"ל,
ביצע את העבודה באגמון החולה צוות אחזקה מרחב צפון/קק"ל

שיקום אתרים

בתוך העבודה היומיומית השוטפת, הצוותים של מחלקות התחזוקה אחראים גם על שינויים משמעותיים שנעשו באתרי קק"ל בשנים האחרונות. אחת הדוגמאות הבולטות הוא שביל מסלולי שמשון שביער צרעה שעבר לפני מספר שנים ונדליזם קשה. היחידה ובראשה דני כהן - מנהל מחלקת תחזוקה ואחזקה במרחב מרכז שעובד 30 שנה בקק"ל, חידשה את המקום והשימשה אותו לציבור, ביצעה עבודות בפרגולה, בנתה ריהוט חדש ובין היתר יצרה שולחן אבירים באורך של 30 מטר שהוא השולחן הכי ארוך שיוצר בקק"ל. לצד כל אלה הוקם מסלול הליכה משולט בסיפור חייו של שמשון.

פרויקט חדשני מאוד מיוחד נוסף, הפעם של מחוז צפון, הסתיים לפני שבועיים בגן הבוטני שבאגמון החולה, בו הוחלף דק צף שנמצא מעל המים לדק חדשני ביותר עם עמידות למפגעי מזג האוויר. "הפרויקט הוא חלק מ-300 חניונים ומצפורים שפתוחים לציבור הרחב, מעל מאה מתקני משחק וכושר ביערות שנמצאים ב-20 חניונים וקיימים על פי תקני בטיחות של מכון הבטיחות שאנחנו מתחזקים בחניוני קק"ל", מסביר ירון בן שלום, שעובד בקק"ל 27 שנים ומנהל את מחלקת תחזוקה ואחזקה מרחב צפון.

כדי להתמודד עם הוונדליזם שמתרחש למרבה הצער באופן קבוע באתרים שונים ברחבי הארץ והשחיקה הטבעית של ריהוט היער, במרחב מרכז מחזיקים בתי מלאכה, מסגריה ונגריה גדולה. 80 אחוזים מהרהיטים הם מה שמגודר ריהוט "אנטי ונדאלי". "זה אומר שהתכנון של השולחן או מתקן המשחק יהיה עמיד משריפות וונדליזם. חלק מהשולחנות אף עשויים מתכת והם מגיעים למקומות שאנחנו יודעים בוודאות שהוונדליזם יותר שכיח", מסביר דני כהן ממרחב מרכז.

מצפה דות'קה. קק"ל,
מצפה דות'קה/קק"ל
צוות אחזקה מרחב דרום קק"ל. קק"ל,
פרויקט שריגש את העובדים בצורה יוצאת דופן. עובדי מחוז דרום/קק"ל

תחזוק ובניית אתרי הנצחה ולימוד

צוותי האחזקה אחראים גם על פרויקטים של אתרי הנצחה, ואחד כזה שהסתיים לפני חצי שנה ריגש את העובדים בצורה יוצאת דופן. מדובר בפרויקט מצפה דות'קה - שהוקם לזכרו של עידו אביגל בן החמש משדרות שנהרג כשרסיס מטיל פגע בביתו בשדרות. " יחידת מגלן חשבו לאמץ את המשפחה ופנו אלינו לעזרה, ויחד הקמנו פינת חברים ביער סורה", מספר דני טובול - מנהל מחלקת ארגון ותחזוקה מרחב דרום שעובד 32 שנה בקק"ל. "היה טקס מרשים עם המשפחה ובנינו שולחן מיוחד שהכין הצוות וריהוט שנוצר מגזעי עצים שלמים. יש עוד עשרות פרויקטים כאלה לצערנו".

בנוסף, הצוותים עובדים עם יחידות חינוך שונות, ביניהן מחלקות של חינוך מיוחד ויוצרים פרויקטים שמוזמנים על ידי חטיבות החינוך כמו שולחנות קק"ל מקורים שנועדו לקיום סדנאות בפארקים ולימוד, חממות לגידול חקלאות ועוד.

צוותי התחזוקה אומנם לא עוסקים בניקוי היערות - בעיה בוערת במיוחד - אבל הם נמצאים בחניונים ובשטחי קק"ל באופן קבוע ומחויבים בתחזוקה שוטפת על פי חוק. "מתקני המשחק עוברים פעם בחודש בדיקה חזותית ואחת לשנה בדיקה של מעבדה מוסמכת על מנת להבטיח את שלום הציבור. מושקעים פה משאבים אדירים על מנת שהציבור יגיע לחניון למתקני משחק כשירים, רהיטי יער מעקות ועוד", מסביר דני כהן.

צוות אחזקה מרחב מרכז קק"ל. קק"ל,
עושים הכל למען כלל תושבי ישראל. צוות אחזקה מרחב מרכז/קק"ל

הכל למען הקהילה

לשלושת מנהלי המחלקות, תחתיהם עובדים עשרות בעלי מקצוע, חשוב מאוד שידעו שמאחורי היערות המדוגמים והמסודרים נמצאים אנשים שמשקיעים בעבודתם, מסורים אליה ואוהבים אותה. "יש הרבה פרויקטים יזומים של קק"ל למען הקהילה ובסופו של דבר אנחנו עושים הכל למען כלל תושבי ישראל שמטיילים ללא הבדל מין וגזע. אנחנו רק מבקשים שישמרו על מה שאנחנו עושים בעבודה קשה ועל הצד הטוב ביותר. קל לתקן, אבל הרגשת הזלזול הורסת את האווירה", אומר טובול.

"בגלל שקק"ל והמחלקה במיוחד משקיעה המון משאבים וכספים בפיתוח אלמנטים לקהל הרחב , אם זה שולחנות וספסלים או מתקני מנגל, המסר הוא קודם כל לבוא ולהנות מהמוצרים והפיתוח הנרחב בחניונים, וכמובן לשמור על הניקיון והנראות, ולדווח על כל מפגע או בעיה ל"קו ליער" שם אנחנו משתדלים לתת מענה מיידי", מסכם בן שלום.


מוקד קו ליער 1-800-350-550

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully