אגמון החולה: הפרויקט החדש שיאפשר לציפורים הנודדות להגיע אליכם לסלון

בשיתוף קק"ל

13.9.2022 / 8:42

יציאה החוצה לשטחים ירוקים היא ככל הנראה הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות עבור עצמכם, אבל מה עושים כשאי אפשר? בדיוק בשביל זה קק"ל רישתה את אגמון החולה במצלמות ואתם יכולים לצפות בציפורים וחיות הבר בשידור חי מהבית

עגורים באגמון החולה. עינבר שלומית רובין,
ממוקדי התיירות הכי פופולריים בישראל/עינבר שלומית רובין

אגמון החולה הוא אחד ממוקדי התיירות הכי פופולריים בישראל, זאת בשל העובדה שהוא מהווה אחד מצירי נדידת הציפורים החשובים בעולם. לאחר ששידרגו את האגמון ומיצבו אותו לפארק צפרות ברמה בינלאומית, החליטו בקק"ל להקים פרויקט רחב היקף, ייחודי ומורכב של הנחת מצלמות לרווחת הציבור הרחב, המבקרים, צפרים חובבים ומקצועיים. הפרויקט הזה יאפשר לכל מי שרוצה, להסתכל לטבע בעיניים, והכל מהספה בבית.


לינק לצפיה ישירה בציפורים הנודדות באגמון החולה

מיליארד עופות נודדים בשנה
בכל עונת נדידה, בסתיו ובאביב, חולפים בעמק החולה למעלה ממיליארד עופות נודדים (500 מיליון ציפורים פעמיים בשנה, באביב ובסתיו), כאשר סך הכול נצפו בעמק כ-300 מינים שונים של ציפורים. אלפים מהם נשארים באגמון בתקופת החורף, ואחרים בוחרים לקנן בעונות האביב והקיץ. האגמון משמש את העופות הנודדים כמקום מנוחה וכמקור מזון בדרכם הארוכה לאפריקה. וכאמור, כבר בסתיו הקרוב תוכלו לצפות בכל היופי הזה מהבית.

אגמון החולה. עינבר שלומית רובין, קק״ל,
להסתכל לטבע בעיניים/עינבר שלומית רובין, קק״ל

"עבדנו במשך 3 שנים על הפרויקט המתוחכם והבינלאומי הזה. התקנו 10 מצלמות סופר-זום לראיית לילה ותשתית של סיבים אופטיים לאורך 7 ק"מ", אומר אבישי מזרחי, מנהל מחלקת התקשורת והטכנולוגיה בקק"ל וצפר בעצמו. פרויקט המצלמות החדש כלל בין היתר סלילת תשתיות חשמל, הנחת סיבים אופטיים ומערכות אלחוטיות והנחת מערכת של 8 מצלמות עם מרכז בקרה ומסכי צפיה בשידור חי מ-8 נקודות שונות.

עוד בוואלה!

קול קורא לנדוד

לכתבה המלאה
עגורים באגמון החולה. עינבר שלומית רובין,
שידור חי מ-8 נקודות שונות. עגורים באגמון החולה/עינבר שלומית רובין
אגמון החולה. עינבר שלומית רובין, קק״ל,
לצפות בשקנאים מהבית/עינבר שלומית רובין, קק״ל

ציפורים נודדות, ג'מוסים וחיות בר

נקודות הצפייה כוללות, בין היתר, את שטח הלינה של עשרות אלפי העגורים המגיעים לשטח, אוכלים ואפילו מזדווגים, צפיה במצפור השקנאים ובאיזור המחייה שלהם, נקודת המגדל המאפשרת צפייה פנורמית באגמון ממגדל תצפית, מבט אל הלגונה העשירה בצמחייה ובבעלי חיים, בה ניתן לצפות במיני ציפורים שונים, ביניהם קורמורנים ושלדגים ואפילו תצפית על עדר הג'מוסים הגדול באגם החולה בו ניתן לראות עשרות פרטים ומיני ציפורים רבים. באגמון ישנם גם יונקים רבים הפוקדים את השמורה מדי יום כמו תנים זהובים, חזירי בר, נמיות ועוד.

"אגמון החולה נחשב לאחד מיעדי הצפרות החשובים בעולם ומעתה נוכל לאפשר לצפרים ברחבי העולם לצפות במתרחש בשטח באגמון, בשידור חי", אומר מזרחי ומוסיף כי "אנחנו בתחילת עונת הנדידה, ובתוך שבועיים-שלושה הציפורים יתחילו להגיע בהמוניהם. אנחנו מצפים לעשרות אלפי מבקרים ביום דרך הקישור לשידור החי".

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully