פיקניק אקולוגי ביער? ככה עושים את זה בקלות

בשיתוף קק"ל

13.4.2022 / 8:15

העונה המושלמת ליציאה למרחבים הירוקים החלה ואיתה גם הרצון לבלות בפיקניק משפחתי. כדי שעל הדרך תשמרו גם על הסביבה אספנו לכם טיפים מאוד קלים ליישום כבר בבילוי הבא בחוץ

אין זמן יותר מושלם מחופשת הפסח, כשהילדים בבית משועממים, מזג האוויר מעולה, ויש לכם סוף סוף חופשה מהעבודה - לצאת החוצה לפיקניק כייפי, מלווה פריחה וירוק בעיניים. אז מקומות לערוך את הפיקניק המושלם לא חסרים - בין אם זה בצפון או בדרום, ביער או בחורשה.

אבל לא פחות חשוב מהלוקיישן, ואפילו האוכל שתבחרו להביא אתכם, חשובה השמירה על הסביבה. השנה בקק"ל יצאו לאירועי ניקיון שהתקיימו ארבעה ימים בתחילת חודש מרץ והם כללו ניקיונות ביערות מהצפון ועד הנגב, כשהמטרה היא לשמור על הסביבה כמובן, אבל גם לאפשר למטיילים הרבים לטייל ולבלות בחול המועד ביערות נקיים.

הנה כמה המלצות פשוטות מאוד על פיקניק טעים, נעים ואקולוגי ששומר על הסביבה נקיה:

לחצו כאן לחניוני הפיקניק של קק"ל בכל רחבי הארץ

סלסלת פיקניק "הכנאפה של ניבה". זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
שמרו על הסביבה בקלות. פיקניק בלי חד פעמי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

חד פעמי - זה לתמיד

למרות השם המבלבל, כלים חד פעמיים נשארים בסביבה והורסים אותה עוד אלפי שנים קדימה אחרי שאתם משתמשים בהם. זו הסיבה שבנובמבר האחרון נכנס לתוקף הצו המטיל מס על כלים חד-פעמיים ומחירם הוכפל. אגב, עוד סיבה לוותר עליהם בפיקניק הקרוב.

היינו ממליצים לכם להשתמש בכלים רב פעמיים, כמו צלחות אמייל מהבית, אבל אם אתם מפחדים שהם ישברו או יאבדו, עדיף תמיד להשתמש בכלים חד פעמיים מחומרים מתכלים וידידותיים לסביבה כמו במבוק או קרטון. אומנם לוקח להם שבועות להתכלות, אבל בסוף הם נעלמים. ובכל מקרה אם לא בא לכם לחזור עם כלים מלוכלכים הביתה דעו שבחלק מחניוני הפיקניק של קק"ל יש כיורים לשטיפת כלים - מה שיאפשר לכם לחזור הרבה יותר מאורגנים אחרי הטיול.

הקפידו על אריזות רב פעמיות

לא רק את כלי האכילה כדאי להפוך לרב פעמיים אלא גם את אריזות המזון שאתם מביאים אתכם מהבית. אם הבאתם חטיפים, לחמים או גבינות, כדאי לארוז אותן מבעוד מועד בבית בכלי פלסטיק רב פעמיים ולא להגיע עם אריזות ניילון ושקיות שעלולות למצוא את עצמן בסוף מחוץ לפח, או יותר גרוע בתוך בטנן של חיות הבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מה עושים עם הילדים בפסח? המדריך המלא של קק"ל

בשיתוף קק"ל
כלי במבוק לפניקניק. ShutterStock
אפשר גם אחרת. כלים חד פעמים מתכלים/ShutterStock

לא להאכיל את החיות

והגענו לאחת הסיבות הכי חשובות למה מומלץ להימנע מכלים חד פעמיים ולהשאיר אחריכם נקי - חיות הבר. כלי הפלסטיק החד פעמיים שנשארים בשטח, לעיתים עם שאריות אוכל, מושכים את בעלי החיים ביער (מכרסמים, דורבנים, שועלים, חזירים, עופות שונים ועוד) ומוצאים את דרכם למערכת העיכול שלהם. צואת בעלי החיים ביער מעידה פעמים רבות שהם אכלו כלי פלסטיק.

הפלסטיק שנאכל על ידי בעלי החיים וגם פחיות השימורים פוצעים אותם (בעיקר את מערכת העיכול שלהם) ובמקרים קיצוניים יכול גם לגרום למותם. ואתם לא רוצים את זה על המצפון שלכם.

בכל יערות קק"ל מצויים פחים בולטים לעין - השתמשו בהם.

תמנעו מלהביא בקבוקי שתיה

לכל ילד, וגם למבוגרים עצמם יש היום בקבוקים רב פעמיים שנמצאים בשימוש יומיומי בגן או בעבודה. לכן, גם שאתם יוצאים לפיקניק אין סיבה לקחת אתכם בקבוקי שתיה חד פעמיים מפלסטיק. רוצים להביא משקה ממותק? תכינו מיץ ושימו בבקבוק הרב פעמי.

תמחזרו

נכון שאם יש פח באיזור הפיקניק הכי נוח זה לזרוק את הפסולת בו, אבל אם יש לכם קומפוסטר בבית - דרך מעולה אגב לחנך את הילדים לשמירה על הסביבה - כדאי לאסוף את הקליפות של הפירות והשאריות של האוכל כדי להשתמש בהן אחר כך לדישון הגינה. את הבקבוקים והאריזות, אם היו כאלה, קחו איתכם חזרה הביתה שם תמיינו ותמחזרו לפי צבעי הפחים.

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully